Certifikacja biur informacji turystycznej (edycja 2016)znak informacja

Certyfikacja informacji turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest: stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym, zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej.

Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń jednostek informacji turystycznej. Obecnie w Polsce funkcjonuje 424 certyfikowanych centrów i punktów IT, z tego 17 w województwie zachodniopomorskim.

Certyfikacja biur informacji turystycznej jest prowadzona przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z właściwą dla danego regionu regionalną organizacją turystyczną (na Pomorzu Zachodnim partnerem jest Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna).

Certyfikacja przeprowadzana jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń podmiotów informacji turystycznej. Od 1 czerwca 2016 roku obowiązuje nowy "Regulamin certyfikacji informacji turystycznej w Polsce". Aktualne dokumenty można pobrać poniżej:

do pobrania:

 

wykaz biur z Pomorza Zachodniego, które otrzymały certyfikat w poprzedniej edycji 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej.

  Akceptuję pliki cookie z tej strony.